PAASBERG JO-11 - RKHVV JO-11 zaterdag 2 maart 2024

16 maart 2024 12:30

Jaimy Cornelissen.

PAASBERG JO-11 - RKHVV JO-11 zaterdag 2 maart 2024

We mogen ons vandaag revancheren tegen RKHVV. Vorige week een spannende wedstrijd verloren, vandaag kunnen we alles weer van ons afspelen. Het begint alleen helaas al weer een te laat geval, Annie komt met een slaapkop het terrein op lopen. Kan gebeuren, ook Constant verdiend een paar minpunten vandaag. Heeft een mooie Rolex gekregen van Jan met de digitale tijd erop, staat de tijd gewoon 3 minuten te vroeg. Onacceptabel. We gaan beginnen.

1e helft:
We beginnen lekker, paar vlotte acties. Simon en Ahmed komen elke keer dichtbij maar lopen zich stuk op de verdediging. RKHVV speelt heel verdedigend. 5 spelers achterin en de bal wegrossen. Moeilijk om tegen te voetballen. Ook wordt er bij elk tikje of duwtje geschreeuwd en gehuild alsof de benen eraf liggen. Daarom is het moeilijk voor onze scheidsrechter. Amy strooit met een paar goede ballen tussen de verdediging door. Helaas mist Ahmed de kalmte om af te maken. Dan wordt eindelijk de ban gebroken, Fadi met een goede actie. Een pracht pass op Simon en tikt de bal in de hoek. 1-0. Toen we daarna een corner mochten nemen, aan de andere kant. Kwamen we erachter dat er iets niet klopte. De ene kant was 25 meter vanaf de cornervlag en de andere kant 3 meter. Volgens mij hadden de leider en trainer een feestje gehad op de vrijdag. Gelukkig kan Jan tegenwoordig 110 KG bankdrukken. Dus die “rende” even naar de goals toe om de meegereisde vrijgezellen moeders even z’n kracht te laten zien. De goaltjes staan weer op de goede plek. Net voordat het tijd was maken we 2-0, Ahmed scoort uit een individuele actie. De kopjes beginnen al te hangen en de tranen beginnen te vloeien bij de tegenstander. We hebben ze in de zak.

2e helft:
We zijn heer en meester, Annie en Jessey zitten achter overal goed tussen en Amy is de spelverdeler. Helaas missen we de scherpte om ze hier al op een grote achterstand te trakteren. Alleen Omar komt tot scoren, met een verkeerde terugspeelbal maakt hij een sliding en scoort tussen de benen van de keeper door. 3-0!

3e helft:
Amy en Jessey gaan eruit, Jan vindt het wel best. Ook die spelers moet je af en toe wat rust geven. Thorsten is de laatste weken zich ook aan het verbeteren, zoals die vroeger als een verdwaald vogeltje voorin liep te fladderen. Heeft die zich tegenwoordig als een mandekker op de rechtsback omgetoverd. Met het mes tussen de tanden maakt die de tegenstander het leven zuur, zonde dat die af en toe uit het niets een sliding maakt en iemand schopt. Maar een kleinigheidje houd je toch. Ga zo door Viking. Liam mag een vrije trap nemen, met een goede trap schiet hij de bal onderkant lat. Als een echte spits wilt Simon met nog erin tikken. Maar op het horloge van Constant zit ook nog doellijntechnologie. Hij keurt hem al goed, de goal gaat naar Liam. 4-0! We zijn alleen maar aan het aanvallen, helaas maken we nog geen doelpunt erbij.

4e helft:
Dan komt Jessey er weer in. 3 middenvelders en 2 verdedigers gaan we spelen. Nog geen minuut in het veld, levert Jessey alweer een assist af op Ahmed. 5-0. Een corner daarna van eveneens Jessey. Wordt maar net gemist door Simon. Die raakt vervolgens nog 2x paal. Nu vragen jullie je ook nog af of wij ook nog wel een keeper hadden vandaag? Zeker, Jay stond in de laatste minuten nog z’n mannetje zoals altijd. 1 op 1 gaat die er niet in. Dan is het de beurt aan de ijzersterke Amy. Ik heb het gevoel dat ze nu al meer kan bankdrukken dan haar vader. Ze schiet vanaf randje 10 meter en scoort onder juich applaus. Helaas houden we niet de 0. Allerlaatste seconde komt er nog een geluksgoal van hun. 6-1! We kunnen weer naar boven kijken. En het allerbelangrijkste van vandaag, ook met Jessey is er een wedstrijd gewonnen. Volgende week de topper tegen VVO. Dan kunnen we zien waar we staan. Tot dan!

Jaimy Cornelissen.

P.S.: We danken Klussenbedrijf Jaimy Cornelissen wederom voor de mooie trainingspakken en de nieuwe voetballen die we hebben gekregen. Onze dank is groot als team zijnde.

Constant Kusters leider JO-11.

tempImageH0ejYw.jpgtempImaged7bb3e.jpg
Bron: Fotografie: (C) Constant Kusters.

JO-11