Zaterdag 24 februari: Wodanseck JO-11 tegen de Paasberg JO-11.

4 maart 2024 11:15

Jaimy Cornelissen.

Zaterdag 24 februari: Wodanseck JO-11 tegen de Paasberg JO-11.

Het is weer voetbal tijd, 2,5 week rust gehad. Nu mogen ze weer aan de bak. Wodanseck uit, altijd lastig in het pittoreske stadje Wolfheze. Voor mij persoonlijk voelde het ook als een bevrijding vandaag, Jessey z’n laatste wedstrijd was vorig jaar oktober. Wat een kwelling, zolang geen wedstrijd zien waar je zoon in speelt. Zelf vond hij het ook wel erg spannend. Vooral omdat wij 2x gewonnen hadden zonder hem en nu hij die eer hoog moet gaan houden. Gelukkig geen last meer van z’n gebroken teen en andere kwalen die hij genetisch overgenomen heeft van z’n moeder. We komen aan op het sportpark, we zijn het enige team die speelt vandaag. Toen we binnen kwamen in de kleedkamer rook het niet zo, alsof er een toernooi met 64 teams net een WK hadden afgerond in 1 kleedkamer. Helaas miste we ook 1 speler, Ahmed. Toen hij eindelijk binnen kwam, vroegen we waarom hij te laat was. Zijn antwoord was: “De weg was een beetje lang”. Helaas koste hem dat wel z’n basis plek.

Warming up mocht Annie verzorgen, omdat ze aanvoerder was gemaakt door Jan. Op het veld kwamen bij mij, en andere van mijn generatie een nostalgisch gevoel omhoog. Een bekend geluid veroorzaakte het. Iedereen zag het televisieprogramma Seabert weer voor zich. U kent hem wel, de blaffende zeehond. Uiteindelijk bleek het om Quinten te gaan, die al enige tijd kampt met een luchtweginfectie. Gelukkig ging het naarmate de wedstrijd vorderde wat beter. Op naar de wedstrijd!

1e helft:
Jessey werd in bescherming genomen door Jan en moest wissel staan. Gelukkig hadden ze allemaal nieuwe pakken gekregen die de wissels warm hielden. Want het werd steeds kouder en natter. De 1e paar minuten waren duidelijk voor ons, al liepen er wel aardige grote gasten bij hun. En nog meer meiden. Welgeteld 4! Maar ze konden allemaal lekker ballen. Simon gleed een paar keer weg, Annie liet zich sterk zien. Die is ook enorm gegroeid in een seizoen. We kwamen niet tot veel kansen, vooral omdat hun verdedigend stonden. Gelukkig hadden wij Jay die met een paar uitstekende reddingen de stand op 0-0 hield. Fadi laat zich ook steeds meer zien, als ik me niet vergis is hij het jongste van het stel. Maar die snapt het spelletje wel hoor.

2e helft:
Dan onder luid applaus komt Jessey het veld in. De menigte werd helemaal gek, alle 12 mensen hadden tranen in de ogen staan. Eindelijk weer een wedstrijd spelen. Ook de 2e helft begon gelijk opgaand, hun keeper pakte wat losse flodders van ons. Waaronder ook een mooie vrije trap van Jessey. Ahmed komt tussendoor, hij haalt aan en schiet de bal buiten bereik van de keeper. Helaas op de lat. Nu komen we los. Quinten krijgt een goede kans maar helaas wordt hij niet benut. Dan is het de beurt aan Fadi, hij dribbelt 3 man voorbij. En prikt hem in het hoekje. 0-1! Lekker hoor. Jay moet goed redding brengen op 2x 1v1. En doet dat met vol overgave zoals die ook alles doet. Zelfs een broodje eten ziet er bij hem uit alsof die in een wedstrijd knakworsten eten zit. Wat een passie heeft dat joch 😂 (soms iets teveel). Je merkt aan Jessey dat het toch wel wennen is, dat is ook logisch. Daarom wordt Amy achterin neergezet en Jessey op het middenveld. Wat een harde werkster is dat toch. De hele week had Jan getraind op steekballen en 2v1 situaties creëren maar dat zagen we helaas niet veel terug.

3e helft:
Even theegedronken in de rust, en weer erin knallen. Alleen in de 1e minuten had Liam dat nog niet in de gaten. Hij laat z’n speler voorbijlopen en die schiet de gelijkmaker erin. Dat is een domper, Liam staat erom bekend dat hij vaak even staat te dromen. Dat was nu weer het geval. Gelukkig maakte hij dat 3 minuten later weer goed, hij ging als een Roberto Carlos langs de zijlijn. En wou de bal voorgeven, gelukkig had hij ook het effect van Roberto Carlos. Daarom draaide de bal nog bij de 2e paal erin. Lekker hoor! Ze worden nog gevaarlijk maar 3e helft blijft het 1-2 voor ons.

4e helft:
Helaas worden hun sterker, Jay ziet in de 1e 10 minuten de bal vaker dan de hele wedstrijd. Gelukkig haalt hij nog alles eruit. Dan valt toch de 2-2. Hun beste speler maakt een goede actie en schiet de bal erlangs. De kopjes gaan hangen en krijgen gelijk de 3-2 om onze oren. Jan speelt alles of niets. 2 spelers achterin en Liam mee naar voren. Jessey blokkeert nog een paar ballen en Amy pakt de bal op het middenveld op, daar is de 1e steekpass. Voortreffelijke bal op Liam, hij maakt koeltjes de 3-3. Met nog een paar minuten te spelen is dit geen slechte uitslag. Dan krijgen we 2 corners tegen. Helaas hebben hun hierop geoefend want 2x wordt de bal panklaar om het hoofd van de 1.96m speler gelegd. En knikt hem met verve erin. We druipen af met 5-3. Hard gewerkt, helaas niet door kunnen drukken op de bovenste 2. Was het gewoon kwaliteitsverschil of lag het gewoon aan Jessey dat die weer mee deed. We zullen het zien volgende week tegen RKHVV zien.

Jaimy Cornelissen.

tempImageklcjsW.jpg
Bron: Fotografie (C) Constant Kusters.

Lees meer over:
JO-11

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!