Paasberg JO-11 – RKHVV JO-11 zaterdag 2 december 2023.

6 december 2023 14:15

Constant Kusters.

Paasberg JO-11 – RKHVV JO-11 zaterdag 2 december 2023.

We hadden er zin in als team zijnde, goed getraind door het trainers duo, een aantal wedstrijden verloren, gewonnen en/of gelijk gespeelt en nu gingen we ervoor althans dat dachten we. We hadden een vaste speler ziek, te weten Jessey. En bij de aankomende wedstrijden is hij helaas ook niet van de partij, hij is met zijn ouders mee op vakantie naar het koude IJsland en daarna tripje Noordpool, walvissen vangen of zoiets, waarom snap ik ook niet, had eerder voor een warm vakantieland gekozen. Maar goed, wie ben ik? We moeten het even doen zonder de bijdrages van de groot-schrijver.

Spelbegeleider.
Als scheidsrechter ofwel als spelbegeleider, kun je natuurlijk nooit zo goed observeren dan wanneer je langs de kant van de lijn staat. 2 december was het niet koud maar minder warm. Maar ik ga mijn best doen. Al snel scoorde ons team het eerste goal. We stonden snel voor 1-0 dat gaat goed!

1-1.
Maar al snel net voordat ik moest affluiten van de eerste 15 minuten, scoorde RKHVV de gelijkmaker 1-1. Trainer Jan sprak de pupillen moed in, niets aan de hand we gaan ervoor, nieuwe wissels erin.

Spits Simon.
RKHVV had er zin in, al snel liepen ze onze spits Simon, bijna meerdere keren ondersteboven, net te weinig om voor te fluiten, maar voetbal kan soms hard zijn. Een foutje achterin leverde al snel 1-2 op.

Vangbal?
Amy, ving bijna een bal met de handen op, vrije schop voor RKHVV, ons team speelde absoluut goed over, verschillende schoten op het goal, door Omar, Fadi, Thorsten, Ahmed maar de keeper van RKHVV stond zijn mannetje en hield de bal eruit. Net als onze keeper Jay die het goal als een leeuw verdedigde. RKHVV knalde onze verdediging aan flarden, ze wisten ieder keer door de kieren heen te glippen en al snel liepen ze uit 1-3, 1-4, 1-5.

3e klasse spelen.
De kopjes gingen een beetje hangen bij ons team tja, 3e klasse spelen is natuurlijk een stapje hoger dan 4e klasse. Je komt nu betere tegenstanders tegen, die fysiek ook wat sterker zijn en af en toe feller en scherper spelen en reageren. Ook af en toe elkaar wat toebijten is iets waar ons team mee moet leren omgaan.

Rocky Balboa.
Vooral in de laatste minuten bereikte de wedstrijd een kookpunt, onze keeper Jay, had het al meerdere keren aan de stok gekregen met de spelers van RKHVV. De kunst al scheidsrechter ofwel spelbegeleider neutraal te blijven is af en toe ook moeilijk. Je ziet dat er gezogen wordt aan je neutraliteit, maar goed ze waren beter, maar soms ook “brutaler” in het voetballen en in woord, wat uiteraard op deze leeftijd weer antwoorden terug oplevert van onze pupillen. Wat daarna ontaarde in iets waar ik voor moest fluiten en er eentje uit moest sturen t.w. Thorsten, die dacht dat die in de film van Rocky aan het acteren was, eruit, en na 2 minuten daarna floot ik af met een eindstand van 1-6 verloren. Ons team moet goed leren onder druk te opereren. Maar als trainer en scheidsrechter toch trots op ons team op naar de volgende wedstrijd!

Constant Kusters.

1760e44a-4941-4717-b6bb-919df5116308.jpg
Bron: Foto: Copyright Constant Kusters.

Constant Kusters JO-11 Jan Klaver