ZATERDAG 25 NOVEMBER VVO JO-11 - PAASBERG JO-11 UITSLAG: 2-0

25 november 2023 14:45

ZATERDAG 25 NOVEMBER VVO JO-11 - PAASBERG JO-11 UITSLAG: 2-0

VVO - De PAASBERG

Het is vroeg, te vroeg. 08.45 uur uit bij VVO. We hebben elk team gehad in Velp. Alleen Veluwezoom ontbreekt nog. Toch zit je vaak bij dezelfde teams in de competitie, gelukkig hebben we dit jaar ook nog wat andere tegenstanders. Zoals de boeren bij Loo en de kakkertjes uit Westerveurt!. We komen aan op het sportpark, helaas zou Annie opgehaald worden maar die lag nog in dromenland. Zulke dingen gebeuren, moet ook heel eerlijk zeggen. Als ik de keuze had om onder me Paw Patrol dekentje te mogen blijven liggen en nog wat mocht dromen over Angelina (Jolie) i.p.v. hier te staan met -2. Was de keuze makkelijk gemaakt zou ik je zeggen. Helaas hebben we ook niet Liam tot onze beschikking. Die was ziek, gelukkig was Jay opgeknapt en had hij er weer zin in.
8 man maar totaal, dat wordt moeilijk wisselen met 8v8. Dan maar bikkelen en strijden tot het einde. Geen gezeur dat ze te weinig hebben gespeeld dit keer.

1e helft:
Wedstrijd begint, je ziet gelijk dat er voetbal in zit bij VVO. Paar leuke acties, maar daar schrikken we niet meer van. We beginnen zelf ook leuk te voetballen. Het veld is groot, aansluiting moeilijk te vinden. Simon probeert de bal op te halen, alleen dan moet die nog 35 meter overbruggen. Nou dat vind ik zelfs veel met de auto, laat staan hij rennend. Maar het staat niet slecht. Wij coachen nog wat vanaf de zijkant, geef er een paar op de kop. Krijgen al wat boze blikken van de VVO-ouders. Blijken het hun kinderen te zijn, gele shirtjes tegen gele shirtjes is ook niet zo handig. Dan maar snel hesjes pakken. Aaah dat is beter, nu hoeven we alleen onze eigen kinderen nog uit te schelden. Voetballend gaat het gelijk op, weinig kansen van hun kant. Vooral omdat er hard wordt gewerkt. Jay pakt een paar leuke ballen en wij komen er af en toe gevaarlijk eruit.

2e helft:
Jan gaat wat proberen om te zetten, vertelt dat die nu al trots op ze is omdat ze de 0 hebben gehouden in het 1e kwartier. Nou nou trainer, we zijn geen Vitesse hè. Mag best meer van ons verwachten. Thorsten komt achterin te staan. Tenminste we dachten dat het Thorsten was. Deze jonge heeft al heel wat bij namen gekregen van mij, ik herinner me nog “Brad Pitt” omdat hij geen bril meer droeg, of Harry Potter, toen hij nog wel een bril droeg. Nu herkende we hem weer bijna niet. Zijn lippen waren blauw, z’n benen zo wit als sneeuw. En z’n hoofd zat bijna in z’n shirt. Helaas had Constant geen thermokleding aangedaan bij Thorsten. Terwijl dat wel was aanbevolen, apart dat hij zelf zelfs langs de kant stond met een verwarmde onderbroek. Uiteraard is de kinderbescherming ingeschakeld. Steinar had namelijk ook gewoon thermokleding aan. Maar goed, nu heeft die weer een nieuwe bijnaam. Thorsten “The Viking” Kusters. Niet omdat hij zo stoer doorspeelde, maar meer een grote baard had van ijspegels. Door naar de wedstrijd. Helaas gebeurt er niet veel, Jessey en Jay spelen wel goed. Amy krijgt wat kansen om te schieten maar zenuwachtig als ze een keer een kans mist.
Ahmed komt af en toe vaak door langs de lijn, maar zijn schotkracht laat nog wat te wensen over. Simon wordt op het middenveld gezet om wat meer voetbal te creëren. Daarom is Jan de trainer, die ziet het spelletje uitstekend. We houden goed stand. Quinten werkt ook als een paard, die moet je toch een groot compliment geven. 3 jaar geleden weggaan omdat hij zich niet op z’n gemak voelde en geen pepernoot kon raken (nu het toch bijna Sinterklaas is). Nu 3 jaar verder, voetballend stuk verbeterd, werk intensiteit naar 300%. Dan nog de persoonlijke treurige familieomstandigheden wat ik niet verder hoef uit teleggen. Ook een groot compliment naar z’n vader toe, zelf een team trainen. Quinten is er altijd chapeau. Dan fluit de scheids voor rust. 0-0.

3e helft:
Even snel wat gedronken, Thorsten met z’n alle ontdooit. En weer erin, helaas valt snel de 1-0. Een klein moment van verkeerd uitstappen door de centrale duo wordt fataal. De spits over het hoofd gezien en die schiet de 1-0 binnen. Dit wordt moeilijk terugkomen. Ze gaan op de counter spelen, gelukkig missen ze nog wat kansen.
Jay pakt een paar goede ballen uit de hoeken. Laten we hopen dat hij nog jaren bij ons keept.

4e helft:
Wij gaan optimistischer spelen, je ziet onze koppies rood worden. Ze zijn doodmoe. 60 minuten achter elkaar voetballen, dat zijn ze niet gewend. Behalve op de PlayStation met FIFA uiteraard. Dan gaat de spits alleen op Jay af, hij omspeelt Jay, schiet!… Jessey komt met z’n maat 37 nog even een sliding inzetten en zodoende beland de bal op de lat. Applausje vanaf de kant van VVO waard. We leven nog, daarna krijgen we toch de deksel op onze neus. Uit een corner wordt het 2-0. Afgelopen voor ons. Iedereen blij dat het afgelopen was, vooral Thorsten. En ook Ahmed want die was al weg voordat wij de penalty’s gingen nemen. 2-0 verloren met veel strijd. Toch wel trots.

P.s.: hou de bijnaam van Thorsten in de gaten. Zou me niets verbazen dat die volgende week iets met “Mike Tyson” heeft.

VVO_25_nov_2.jpg
Bron: Fotografie: Constant Kusters.

JO-11