Zaterdag 18 november Paasberg JO-11 - VDZ JO-11 uitslag 4-4

25 november 2023 14:30

Zaterdag 18 november Paasberg JO-11 - VDZ JO-11 uitslag 4-4

De PAASBERG - VDZ JO-11

Daar staan we weer, een verloren wedstrijd van vorige week nog in ons hoofd. Maar deze week nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Voordat we gaan beginnen komt Constant naar me toe. Hij verteld een verhaal over dat hij iets heeft gekregen van onze trainer Jan. Je zag de tranen in z’n ogen staan, ik vroeg nog specifiek wat het was en om het even te laten zien. Hij had een mooi horloge gekregen, een mooie zwarte. Constant zei nog, ik draag normaal alleen een Rolex maar omdat je een gegeven paard niet in de bek mag kijken draag ik hem met trots.
Ik vroeg tussendoor aan Jan, of er misschien niet iets romantisch tussen hun op bloeide en Samantha misschien zich eigen zorgen moest gaan maken. Jan wuifde alles lachend weg en zei: “Nee joh, hier zit een stopwatch op. Zodat ik niet elke keer de tijd hoef bij te houden”. Gelukkig is dat ook uit de wereld geholpen.

1e helft:
We trappen af, onze Germaan Thorsten is aanvoerder vandaag. Hij loopt erbij als een aap met 7 lullen, uiteraard ook spreekwoordelijk hè. We zagen van tevoren dat de keeper niet zo goed was. Dus dan vertel je ze dat ze vaak moeten schieten. Juist wanneer je dat zegt, doen ze het helaas niet. Liam speelt een dijk van een 1e helft, om 10.00 uur voetballen is een stuk aangenamer voor hem. Want vorige week was die nog niet wakker de hele wedstrijd. We krijgen wat kansen, maar breien te veel door. Corners worden beter genomen. Jay pakt een paar belangrijke ballen weer en achterin staat het solide. Niet veel kansen, alleen Ahmed scoort bijna. Persoonlijk vind ik dat dit te doen moet zijn.

2e helft:
We komen beter in het spel, Amy en Simon hebben een prachtige combinatie op het veld. We kunnen scoren, maar Simon legt de bal af op Thorsten die helaas mist. Amy komt er vandaag bovenuit met haar werklust. Van voor naar achter rennend om de bal te heroveren. Simon raakt de lat, en dan eindelijk is daar de 1-0. Fadi mag hem van dichtbij intikken. Lekker! Constant kijkt op z’n nieuwe horloge en ziet dat het tijd is. Lekker bakje ranja. Die wordt verzorgd door Calvin, de zoon van Jan en Samantha. Het is jammer dat die een snor heeft laten staan, anders had die misschien nog even mee kunnen doen.

3e helft:
We zijn de bovenliggende partij, Quinten heeft een prachtige voorzet. Die helaas wordt gemist door Omar. We zijn al een tijdje aan het oefenen op corners. Dat zie je nu wel terug, Jessey of Liam neemt ze en proberen te leren dat ze moeten inlopen.
Eindelijk werpt het z’n vruchten af, Liam neemt de corner Simon loopt in en een harde kopbal net als van Hooijdonk knikt hij hem prachtig erin. 2-0! Gebalde vuisten van Jan waren zichtbaar, dit hebben we nodig voor het zelfvertrouwen.
Dan valt nog geen minuut later de 2-1, uit een corner via de kluts in het hoekje. Niks aan te doen. Dan kom er ineens een ommekeer, VDZ drukt aan. Het spel wordt fysieker vanuit hun kant. Wij proberen er nog mee om te gaan, maar daar moeten we aan wennen. We hebben ook nog wat kinderen van 9 en die net 10 zijn geworden.
Maar strijden zullen we. Helaas wordt het wel snel 2-2. De bal komt binnenkant paal en Jay is kansloos. Gelukkig pakt hij een paar ballen want anders stonden we nog meer achter. We snakken naar rust. Die komt eindelijk.

4e helft:
Er zit wat frustratie in het team, maar daar moeten we mee omgaan. Simon glipt langs de verdediging, hij maakt koelbloedig af. 3-2 voor ons, doorpakken. Jessey zijn hoofd is net zo rood als het shirtje van VDZ. Hij gooit z’n hele hebben en houwen erin. Toch komt de gelijkmaker weer te snel. Een prachtige actie wordt idem afgemaakt. 3-3. Wat een k*tzooi. Helaas krijgen we ook nog de 3-4 achter onze kiezen. De bal wordt geschoten, gaat eigenlijk naast maar door de rug van Annie komt die in het eigen goal. Helemaal overstuur rent ze het veld uit. Het is klote maar ook hier moeten we mee omgaan. Niemand doet het expres, gelukkig wordt er vanuit het team ook niet raar gereageerd. We hebben zoveel eigen doelpunten gemaakt dat we eraan gewend zijn 😂. Gaan we dan weer verliezen? Nee! Want daar is onze super spits weer, Simon. Die prikt er nog 1 in gelukkig. Dan is de laatste minuut aangebroken, dan gebeurt er iets merkwaardigs. Ahmed wordt neergelegd, bij de cornervlag bijna. Iedereen wilt de vrije trap nemen. Maar Constant wijst naar de stip! Niemand kan het begrijpen maar hij blijft resoluut. Hij riep nog iets van “Zwarte Piet moet blijven en NVU!”. Simon pakt zonder aarzelen de bal, hij legt aan. En schiet 4 meter naast. Ik hou het er maar op dat hij het expres deed. Het is gelijk afgelopen. Fysiek verloren maar voetballend veel beter. Volgende week VVO 💪.

18_nov_VDZ_1.jpg
Bron: Fotografie: Constant Kusters.

JO-11 Jaimy Cornelissen