Zaterdag 4 november Paasberg JO-11 & DVV JO-11

13 november 2023 10:30

Zaterdag 4 november Paasberg JO-11 & DVV JO-11

Het heeft even geduurd maar nu een update van grootschrijver: Jaimy Cornelissen.

Eindelijk mochten we weer aftrappen voor een wedstrijd. De spelers en staf hebben hun rust kunnen pakken. Sommige zijn zelfs op vakantie gegaan om bij te komen van het zware seizoen. Maar wat hebben ze gestreden, kampioen geworden in de 4e klasse. Wat toch wel te makkelijk was voor ons. Nu mogen we het laten zien in een klasse hoger. Kijken hoe we erop gaan reageren. Jan de trainer heeft ook niet stil gezeten, nieuwe plannen uitgestippeld, nieuwe tactieken. Een baan als trainer houdt niet op om 17.00. Die gaat door 24/7.

Zo nu ook, proberen met een nieuw systeem te voetballen. Met maar 2 bikkels achterin en 3 op het middenveld om de man meer situatie te creëren. We gaan het zien. Je ziet aan de kopjes dat ze gespannen zijn.

1e helft:
Onder begeleiding van onze Constant beginnen we met voetballen. Gelijk beginnen we goed, mannetje meer wordt gevonden en de krijgen kansen genoeg. DVV weet niet wat ze overkomen. Dan is er een merkwaardig moment in de 1e helft. Simon hoorde een fluitje, maar hij was ook de enige. De bal wordt met 2 handen gevangen door hem en kijkt de scheidsrechter weifelend aan. Je kent de legendarische uitspraken wel die door historie tot de dag vandaag nog worden uitgesproken. Van Martin L King “I have a dream”, of Neil Amstrong “That’s one small step for a man, a giant leap for mankind” en uiteraard “Wir haben es nicht gewusst” van de Duitsers. Hebben we er nu ook 1 die bij Constant bijgeschreven mag worden: “Wat ben je nou aan het doen?”. Een vrije trap als resultaat.
Het lijkt erop dat DVV zich herpakt. Gelukkig hebben we onze reddende engel zoals zo vaak op goal staan. Jay, het blijf een fenomeen. Tegenwoordig ben je bijna niet eens meer bang als ze 1 op 1 komen. Je weet toch wel dat die ze pakt. Amy is ook een stuk sterker geworden. Je ziet hoe ze volwassener wordt met elk seizoen. Dat doet voetballen bij ESCA na schooltijd met je. Zouden meer mensen uit het team moeten doen.
Fadi is vandaag onze aanvoerder, die breekt ook de ban open in de wedstrijd. Met een schot die tegen wordt gehouden, scoort de verdediger uiteindelijk in eigen goal 1-0! Onze 1e goal in de 3e klasse is een feit. Gelijk daarna is klinkt het fluit signaal.

2e helft:
Koppen bij elkaar, wissels toegepast. Niet veel veranderen, alleen ons meer rust gunnen dat doe je alleen als je een paar goals erbij maakt.
Jessey maakt ook z’n rentree na vakantie en z’n slepende blessure aan zijn been. De dokters hadden het ook nog nooit gezien, bleek het uiteindelijk “Kont-roos” te zijn. Gelukkig merkte je het verder niet op aan z’n spel. De slidings werden weer op tijd ingezet en gestreden voor elke meter. Simon maakt de 2-0, vanuit liggende positie maakt die nog een doelpunt met z’n slangen been. Lekker. Het spel wordt door ons bepaald, vanuit achter steken we de bal dwars door hun verdediging heen. Dan krijgen we een penalty, nu hebben we ook weer een unicum te pakken. Simon pakt de bal op, zoals een echte spits hoort te doen. Hij schiet….naast!. Snel omdraaien en verder gaan. 2-0 is de rust stand.

3e helft:
DVV begint beter te voetballen, wij worden slordiger. Gelukkig hebben we ook nog onze Liam achterin staan. Met een paar goede tackles en duels blijft het 2-0. Jay pakt een paar ballen uit de kruising en krijgt zelfs applaus van de aanhang van DVV.
Dan gebeurt er iets raars, Jay krijgt de bal terug gespeeld. Loopt 16 meter met de bal naar voren, voordat die hem afspeelt. Hij was even vergeten dat het geen training was. Achteraf bleek het dat z’n controller kapot was en niets kon doen. Gelukkig is het weer goed gekomen. Dan komen we gelukkig op 3-0. Eigen goal, alweer. Dat gaat goed. Dan denken we dat we er al zijn. Door laks verdedigen van Fadi, scoort DVV snel de 3-1. Dit gaat nog spannend worden.

4e helft.:
Jessey wordt er uitgehaald, Simon mag weer erin. Wij zetten druk, Amy die een puike wedstrijd speelt vandaag zet Ahmed alleen voor de keeper. Helaas mist hij hem. Hij had z’n vizier niet op scherp vandaag. Dan komen we gelukkig op 4-1, met een geniepig puntertje scoort Simon weer. De wedstrijd is wel gespeeld. Jessey mag invallen, en Jan zegt : ik wil nog wel een goal of een assist van je zien. Binnen 3 seconde geeft hij de bal perfect op Simon. Die hem koelbloedig afmaakt. Jessey zoekt bevestiging van z’n trainer, maar die heeft de goal niet eens gezien omdat hij met z’n gezicht in een mandarijn zat. Dat is nog wel de grootste teleurstelling van de ochtend. Daarnaast schiet DVV nog op de lat en Jessey een schot net naast.

De 1e overwinning is een feit met 5-1, met leuk en mooi voetbal. Volgende week naar Eendracht. Met het idee dat ze 13-1 gewonnen hebben, ben ik er niet gerust op. Maar voor nu even genieten van deze wedstrijd.

1e761308-32d8-4cc2-9982-9fec99da9cc9.JPG
Bron: Fotografie: Constant Kusters.

JO-11 Jaimy Cornelissen