JO-9 Toernooi bij Eendracht zaterdag 21 oktober 2023.

21 oktober 2023 13:00

Constant Kusters.

Gezellig in de ochtend mee met de jongste spelertjes van onze club JO-9 s.v. de Paasberg Toernooi bij Eendracht zaterdag 21 oktober 2023.

Om 8:50 uur kwam de trainer van JO-9 ons ophalen te weten Christiaan Magendans. De andere trainer Ferry Dicks was nog bezig met het opknappen van zijn kasteel met 24 kamers, 7 parkeerplaatsen, ophaalbrug enz., dus was vanwege verhuizing even afwezig. Zijn zoon Devin was wel present.

De eerste wedstrijd van het toernooi begonnen we tegen de Arnhemse Boys, waarin we mooie spelcombinaties zagen van Koen, Jace en Lionel, maar we verloren helaas met 5-1. Arnhemse Boys was even een maatje te groot en de regen en de wind speelde ook parten.

De tweede wedstrijd moesten we tegen sportclub Teuge en onze keeper Naomi hield een paar goals tegen. Steinar deed zijn best, mooi voetbal zagen we van Fadi, Lionel, Jace en Koen. De wedstrijdbegeleider in opleiding, was inderdaad bezig met zijn opleiding en zoals iedereen moet deze jongeman ook nog het e.e.a. leren. Het werd 1-1.

Daarna was Eendracht aan de beurt, het weer werd een beetje beter de zon kwam erdoor en Amin, Lionel, Devin, Fadi en Koen vuurde het ene na het andere schot af op het goal het werd maar liefst 7-1 winst voor de Paasberg.

De laatste was tegen DCS, wat eindigde in een gelijkspel 1-1, penalty’s moesten eraan te pas komen waarin onze keeper Naomi haar uiterste best deed, maar uiteindelijk werd de uitslag 3-4, DCS had gewonnen.

Het team JO-9 heeft vandaag zijn best gedaan, en ze hebben vandaag weer het e.e.a. geleerd, leren omgaan met winst, verlies en heel belangrijk je niet laten “uitdagen” door een tegenstander. Complimenten aan de trainers, ga zo verder. JO-9 is 6e geworden van dit toernooi bij Eendracht.

Alle spelertjes van dit toernooi kregen een klein presentje en voor de rest was het toernooi netjes georganiseerd, complimenten aan de organisatie.

Constant Kusters.

Bron: Foto copyright: Constant Kusters.

Christiaan Magendans Eendracht Ferry Dicks JO-9