Paasberg JO-11 – Arnhemse Boys JO-11 zaterdag 23 september.

7 oktober 2023 13:00

Constant Kusters.

Paasberg JO-11 – Arnhemse Boys JO-11 zaterdag 23 september.

Vingerverven verfkwasten kapot enz.
Je hebt dat weleens zit je te wachten, op een prachtig verslag van de grootschrijver Jaimy Cornelissen, wat hij altijd weer hilarisch schrijft en iedereen rolt over de grond van het lachen. Krijg je ineens de melding dat hij met zijn werk vingerverven per ongeluk het knopje op zijn telefoon van delete heeft gevonden, en het verslag heeft gewist – oliebol- . Gemiddelde brugklassers verzinnen betere smoezen, maar goed we moeten het ermee doen, het is bij deze dat er nu weer een middelmatig verslag mijnerzijds komt omdat ik deze wedstrijd heb gefloten als scheidsrechter en geen aantekeningen of foto’s kon maken, die stonden op de zaktelefoon van Jaimy, eigenlijk een veldtelefoon met kabel.

Rechteroog hoek.
Maar goed de teams stellen zich op het veld op, en in mijn rechteroog hoek, links kan uiteraard niet, zie ik een heel bekend gezicht uit een ver verleden, ik moet heel diep graven in mijn herinneringen en dan ineens zie ik een oude klasgenoot staan genaamd Bas. Die zat bij mij op de grafische school LTS Boulevard. 2 a 3 jaar waren we klasgenoten en wanneer je elkaar dan weer na 38 jaar terug ziet is dat toch wel even leuk. Hij had mij al eens de groeten gedaan via Mario onze voorzitter, maar nu zag ik hem weer terug en wel als trainer van de Arnhemse Boys. Allebei 52 jaar oud en nu actief op het voetbalveld naast onze grafische opleiding wie had dat gedacht.

Doelpuntenfestijn.
Een lang verslag zal dit niet worden van wie allemaal de doelpunten heeft gescoord, omdat de aantekeningen ervan gewist zijn door de vingerverver, het was een doelpuntenfestijn, waarin ons team JO-11 maar liefst 11 doelpunten wist te zetten. Ons team was duidelijk een maatje te groot voor de Arnhemse Boys. Zelfs de trainer Bas zei dat ons team goed getraind was en ik zei dat dit mede te danken was aan onze trainer Jan Klaver en ondergetekende.

Fairplay.
Om een lang verslag kort te houden, ons team heeft op deze dag top gepresteerd en de wekenlange intensieve training van de jongens en de meiden begint zijn vruchten af te werpen. Netjes overspelen, fairplay en respect voor de tegenstander. De keeper die netjes alle schoten op het doel eruit wist te houden en de 0 vast wist te houden. En alle andere spelertjes samen de eindstand brachten op 11-0 voor de Paasberg.

Nog een paar wedstrijden en we zijn kampioen!

P.s.: O ja, Jaimy de krullenbol heeft het volgende verslag: VDZ- Paasberg keurig ingeleverd, nadat hij wat strafwerk had meegekregen.

23_sept_1.jpg
Bron: Foto: Copyright Constant Kusters