PAASBERG - ESA JO-11 dinsdagavond 19 september 2023.

26 september 2023 9:30

Jaimy Cornelissen

PAASBERG - ESA JO-11 dinsdagavond 19 september 2023.

Het is dinsdagavond, regenachtig. Schemer komt er al doorheen. Maar onze jongens en meiden moeten voetballen, een inhaalwedstrijd wel te verstaan. Want deze wedstrijd was verschoven omdat er 2 mensen zo nodig moesten gaan trouwen.
Opstelling wordt gemaakt, onze bikkel is vandaag aanvoerder. Annie wel te verstaan.
Dan kom ik de kleedkamer in, en zie in me ooghoeken een jongetje zitten. Iet wat verlegen maar toch ook een bekend persoon. Ik herken hem ergens van, misschien een vriendje van 1 van de jongens van het team. Het zal wel, tot hij ineens ons voetbaltenue gaat aantrekken. Ik kijk nog een keer, en voordat ik wat zeg zie ik het. Het is Simon, zijn gouden lange lokken zoals Meatloaf in z’n prime time had of Simba van Lion King toen die volgroeid was zijn eraf 😨. Wat een verschil, ik ken hem nu al 3 jaar ofzo maar heb nog nooit geweten dat hij ogen had. Staat hem super, nu nog maar hopen dat de kwaliteit er ook niet bij af is gegaan. Want hij is toch wel onze topspits.

1e helft
Even afwachten, even kijken wat voor vlees we in de kuip hebben. Dan blijkt het niet veel te zijn. De ene kans na de andere kans krijgen we. Onze spits met de korte lokken staat alweer op de goede plek, 1-0 valt binnen. De 2-0 ook, die komen allebei op de naam van Simon. Ondertussen krijgt de scheidsrechter van commentaar van de leiding, dat de bal in gedribbeld moet worden vanaf de zijlijn. Hij gaat erop letten zegt die, eindelijk doet de tegenstander het… een paar stapjes en een super voorzet. Die valt binnen 2-1! Hadden we nu maar niks gezegd.
Vlak voordat de scheids wilt affluiten valt de 3-1 binnen door Simon. Die heeft er alweer een hattrick opzitten. De tussenstand had wel 12-1 kunnen zijn al. Maar het gaat net te makkelijk.

2e helft
Ons spel wordt wel met de week beter, dat moet je als erkende journalist en voetbal vader ook wel toegeven en de credits geven aan Jan en z’n vrouw Samantha (die heeft meer verstand van voetbal volgens mij). We gaan gewoon weer verder waar we mee bezig zijn, 4-1 valt. Simon, elke keer als ik een woord met een S begin maakt m’n telefoon er tegenwoordig gewoon Simon van. Zo vaak scoort die erop los, de 5-1 valt ook binnen. Jessey met een verwoestende schot in de kruising. Lekker hoor, Ahmed die ook overal tussen door duikt. Helaas nog wel vaak 12 man voorbij gaat maar dan niet afspeelt of een slecht schot produceert. Amy werkt weer keihard, en Liam die we vorige week gemist hebben maar toch erg belangrijk is. Wat is die gegroeid met voetballen, en kan goed schieten en corners nemen. 6-1 wordt gemaakt door Simon, door een mooie pass van Ahmed. Waarvoor Omar een grote kans had gemist, dan is het de beurt aan Amy. Nog niet gescoord dit seizoen, maar nu pakt ze eindelijk haar goaltje mee. Hard werken wordt beloond. Dan gaan we ineens teveel overspelen, bal ligt bijna in de goal en dan nog terug passen. ESA komt er gevaarlijk uit, dan komt voor mij persoonlijk het mooiste moment van de wedstrijd. Ze komen met 2 man op de goal afrennen, alleen daar is onze Flying Dutch Man Jessey. Met een prachtige sliding op het natte veld haalt hij de bal bij de spits van ESA voor z’n benen weg. Zelfs aan de overkant bij OOST-ARNHEM waren ze aan het applaudisseren. Geweldig om te zien. 7-1 ruststand. Appeltje eitje.

3e helft
Dan gaan we even in versnelling, Omar maakt ook z’n goal. 8-1. Dan is het de beurt aan onze Speedy Gonzales Liam. 9-1, een lekker schot van afstand, en ook de 10-1 valt binnen. En hoe, schoonheid vanaf een meter of 10. Onderkant lat, weer door onze Liam. Lijkt wel een FIFA potje op amateur. Maar dat is ook wel een keer lekker. ESA begint te zeuren en vervelend te doen, sommige van ons zijn daar nog niet goed mee bekend. Vooral Fadi en Ahmed storen zich eraan en gaan terug reageren. Allemaal een leerproces.

4e helft
Dan zet Jan de poppetjes op andere plekken, degene die voorin staan mogen achterin en visa versa. Ahmed maakt de 11-1 en hun scoren ook uit een corner. Jay pakt ook nog een paar lekkere ballen. En ook straalt hij de laatste tijd rust uit, balletjes breed achterin in plaats van de bal keihard weg te schieten of zelf proberen te scoren als keeper zijnde 😂. 11-2. Daarna probeert Quinten 4x achter elkaar te scoren, vanuit onmogelijke hoeken. Helaas niet gelukt, wel dichtbij. Iedereen probeert z’n doelpunt mee te pakken. Het wordt te slordig. Dan valt de 12-2 door Liam, de 13-2 door Omar en de 14-2 door Ahmed. Onze grootste uitslag tot nu toe. Zaterdag tegen Arnhemse Boys JO-11. Hopen dat we dit nu door kunnen zetten.

Jaimy Cornelissen
18 graden
75% balbezit
Toeschouwers: 92,5

2ce70488-4abf-4380-a6b7-11006216f3c4.JPG
Bron: Foto copyright: Constant Kusters.

Constant Kusters JO-11 Jaimy Cornelissen