VDZ JO-11 Paasberg JO-11 9 september

19 september 2023 14:15

Jaimy Cornelissen

Paasberg JO- VDZ JO-11 08.30

Eindelijk mochten we weer aftrappen, een nieuw seizoen. Nieuwe kansen, nieuwe rondes. Helaas zonder onze sterspeelster Janissa, want die ziet er niet alleen te oud uit voor haar leeftijd. Maar is nu ook echt te oud voor het elftal. Het gaat je goed Janissa, bedankt voor je mooie dansjes en je wegduik moves als de bal een beetje hoog kwam. ik zie je nog wel ergens.

Voorbereiding.

We komen de kleedkamer in, kijken wie beschikbaar zijn. Opeens zien we daar een nieuw gezicht, of toch niet? Hij lijkt een beetje op Brad Pitt, met een ego van George Clooney over zich heen. Ik kijk Jan aan en vraag wie het is, hij durfde het ook niet met zekerheid te zeggen.. totdat hij begon te praten. Het bleek Thorsten te zijn, maar dan zonder bril! Wat een metamorfose. Een stuk beter, nu ben ik zelfs blij dat Janissa niet meer mee mag doen. Misschien wordt het in het veld ook nog een stuk beter.

De jongens en meiden krijgen hun nieuwe tenues aangereikt, (die trouwens prachtig zijn geworden), althans dat proberen we. Voorheen hadden we rugnummers, nu moesten we zoeken wat bij wie hoorde. Maar gelukkig is het allemaal goed gekomen. Volgende week toch maar rugnummers erop. De opstelling is bekend, Jessey aanvoerder en met een trotse lach komt hij de kleedkamer uit. Die overigens snel verdween omdat Jan hem vertelde dat het alleen was omdat z’n vader veel had gesponsord. Top die eerlijke trainers van tegenwoordig. Louis van Gaal zou trots op m zijn.

We gaan beginnen :

In de mist (ja jullie lezen het goed) mogen we beginnen. Jessey bij de scheids voor de toss, die verliest hij uiteraard. Zal dit dan een voorbode zijn voor de wedstrijd?. Worden we afgeslacht in onze 1e wedstrijd voor JO-11?. Een half veld, met 8v8, met nog een paar spelregels erbij. We gaan het zien!. We beginnen goed, de trainingen zijn serieuzer geworden, de mentaliteit moet verbeterd worden en het spel aan de bal ook. Je ziet het al snel terug. Veel druk zetten, veel kansen. Waaronder Quinten en Ahmed (nieuwe speler). Onze slangenmens Simon moet nog wat op gang komen. Wij proberen vanaf de kant nog te zien wat er gebeurd, maar het zicht wordt steeds slechter. Dan horen we ze ineens juichen. De keeper van de tegenpartij schiet de bal weg tegen de aanstormende Ahmed aan. 0-1!!.
Lang wordt er niet gescoord, de keeper houdt elke bal eruit. Soms terwijl die het zelfs niet eens weet. Dan komt er een mooie actie van de aanvoerder, hij pakt de bal af, ziet Simon vrij staan voorin en geeft een perfecte pass tussendoor. Dan is hij los, wanneer hij de bal voor zich heeft is het net een Usain Bolt of meer een Femke Bol met zijn haren. Hij schuift de bal rustig in het hoekje. 0-2! Lekker.

Dan zitten er alweer 2 helften op, wat wissels doorgevoerd. Thorsten voorin, Annie weer lekker achterin schoffelen. Je ziet dat er meer lijn in het spel zit. Annie geeft een super bal op Thorsten, die hoeft hem er alleen in te lopen maar mist de bal helaas. Daarna komt er een perfecte voorzet van Omar aan de zijkant, daar hoeft Ahmed alleen tegenaan te lopen. Helaas mist hij ook de bal. Dan komt Simon weer los, de ene goal naar de andere goal valt erin. Het verweer van VDZ is gebroken. Liam die als een raket langs de lijn rent heen en weer, Jessey die alles probeert tegen te houden en Jay die zich bijna aan het vervelen is.
Dan komt er nog een goed schot van Jessey, de keeper tik de bal weg en hij beland nog op de lat. Inmiddels staat het al 0-6, Simon heeft er alweer 5 in liggen. Wat een fenomeen. Ik denk dat ik zelfs een handtekening ga vragen na afloop.
Omdat we ook zover voorstaan gaat iedereen maar naar voren. Dat hou je toch niet tegen, gelukkig is onze Jay nog wel wakker. Met een paar knappe reddingen houdt hij de 0. Althans dat dachten we, opeens staan ze met 3 man voor Jay en prikken ze de eretreffer erin. Het wordt gevierd alsof de Champions League binnen is gehaald of Vitesse 2x achter elkaar heeft gewonnen. Vanaf de zijlijn kunnen we niet meer doen dan klappen. De tijd zit er bijna op, onder toezicht van de buurman Dennis Driessen stormt Jessey nog 1x mee naar voren, met een vuur rode kop krijgt hij de bal. Hij schiet..keeper haalt hem eruit. De scheids blaast bijna op z’n fluit maar Jessey schiet nog uit de rebound met een volley de bal over keeper heen. 1-8 💪. Genieten geblazen, hopelijk kunnen we dit doorzetten en krijgen we een leuke competitie. Wij hebben er in ieder geval zin in. De kinderen en ouders ook hoop ik 💪.
Volgende week ESA thuis vlammen 🔥.

Jaimy Cornelissen.

JO-11_9_sept.jpg
Bron: Foto copyright: Constant Kusters.

Lees meer over:
JO-11 Jaimy Cornelissen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!