JO 8-1 team toernooi op Papendal (trainingscomplex Vitesse)

21 juni 2023 9:45

Ferry Dicks

JO 8-1 team toernooi op Papendal (trainingscomplex Vitesse)

Afgelopen zondag sloot het JO 8-1 team van SV de Paasberg het seizoen af met een mooi en leuk toernooi op Papendal (trainingscomplex Vitesse) op uitnodiging van Vitesse als Partnerclub.
Een goed geregeld toernooi met vele leuke teams uit de regio, waar plezier voorop stond. Wel deden wij natuurlijk mee om proberen te winnen en hebben dit ook met glans gedaan! Alle wedstrijden gewonnen en met mooi spel bij vlagen. Na de 5 wedstrijden mochten we ook nog aan FIFA skill games meedoen. Hiervoor kregen alle kinderen een oorkonde uitgereikt en hebben we ze nog beloond met wat lekkers te eten! Vitesse bedankt voor de uitnodiging, de pupillen en begeleiders stiekem ook hebben genoten van deze middag!

De week ervoor mochten we weer terugkomen op een toernooi in Doetinchem bij DZC'56. Als het mij ligt komen we daar elkaar weer terug. Een prima geregeld toernooi, zelf met de hoge temperaturen werd er rekening mee gehouden met waterpunten en sproeiers voor verkoeling. Ook een pakje drinken en een stuk fruit werd er verzorgd. In 1ste instantie waren wij opgegeven als zijnde spelend in de 4de klasse maar aangezien we die fluitend doorheen zijn gelopen in de laatste fase heb ik gevraagd om een hogere inschaling en dat werd gehonoreerd en we deden mee in de 2de klasse. Dit was wel weer even andere koek, in het begin werden we een beetje overbluft. Later hebben we ons goed hersteld en hebben we prima wedstrijden afgeleverd. Met veel leermomenten in onze rugzak zijn we uiteindelijk 5de geeindigd op doelsaldo maar even veel punten (7) als de nummer 3. Dus ze hebben het heel goed gedaan.

Het afgelopen half jaar hebben we in 2 fases gevoetbald van 5de naar de 4de klasse en hebben we geen één wedstrijd verloren en mochten we ons aan het einde van het seizoen wel echt kampioen noemen ondanks dat de standen niet worden bijgehouden op deze leeftijdscategorie. En ja met goed spel en veel overwinningen en ook persoonlijke uitblinkers hebben we ook de enige aandacht getrokken bij scouts van div. betaalde voetbalorganisaties. Dit streelt natuurlijk ieders ego.
Maar uiteindelijk hebben we het als team super gedaan! Helaas gaan we ook afscheid nemen van diverse spelers. Soef vanwege zijn verhuizing naar Lent. Xavi en Jeromé vertrekken naar SML om de uitdaging aan te gaan daar om in de hoofdklasse te gaan voetballen. Hierbij verlies ik ook mijn assistent-trainer Marjo, bedankt voor alles maatje! Allemaal heel veel succes en vooral plezier gewenst!

Tevens wil ik ook de ouders bedanken voor hun inzet en tijd. Natuurlijk wil ik ook de sponsoren Jaimy Cornelissen van Klussenbedrijf Cornelissen & Marlies Neutkens van Kijken bij Marlies-kinderbrillen bedanken voor de trainingspakken, tassen en de tenues.
Nu op naar weer een leuk seizoen als Jo9 zijnde, met veel plezier en veel leermomenten! Maar voor nu, fijne vakantie gewenst iedereen!

Met vriendelijke sport groeten,

Ferry Dicks