Wedstrijdverslag 11 februari: OVC JO-10 – Paasberg JMO-10 uitslag 2-7 gewonnen!

15 februari 2023 11:15

OVC 11 februari
OVC - Paasberg 08.30
Vandaag de wedstrijd tegen OVC, in Oosterbeek. Je zou denken, lekker om een uurtje of 11 voetballen zodat de kinderen en ouders nog een beetje uit kunnen slapen. Nee hoor, 8.30 uur op het veld! Wie dat bedacht heeft mag van mij ook eeuwige jeuk aan de kont krijgen. Maar goed, zelfs de ouders houden er tegenwoordig rekening mee. Vrijdag avond vroeg naar bed, geen borreltjes meer. Alles voor de kinderen zeggen ze hè 😅.

Aangekomen bij OVC, in een kleedkamer gepropt. Waren we Thorsten “das Phantom” Kusters even kwijt. We hoorde wel wat geschreeuw in de kleedkamer, bleek dus dat onze trainer Jan hem in een groot kluisje had gestopt. Even was die nog aan het twijfelen of hij hem erin zou laten zitten, maar omdat toch iedereen contributie betaald heeft hij hem er maar toch uitgelaten.

Voorbeschouwing, opstelling gemaakt. Missen we iemand? Annie....die had dus nog de wekker op de zomertijd staan. Rebecca bellen, ze kwam zo snel mogelijk. Tussen het omkleden door, nog een opmerkelijk moment. Quinten, heeft 6 schoenen in de tas.. alleen maar voor de rechtervoet. Nou dat begint goed 😂. Ouders snel naar huis om een andere schoen op te halen.

Toen we het veld op kwamen, verder een mooie locatie en accommodatie. Vonden we al dat er weinig kinderen van de tegenstander waren. Ja hoor, kinderen ziek, trainer ziek. Je kent het wel. Staan wij daar met 10 man. Gelukkig een oplossing gevonden,1 van ons die wisselend meedeed met hun zodat we toch lekker konden ballen. We hadden nu eigenlijk toch al gewonnen. En omdat Quinten nog maar 1 schoen had, lieten we hem lekker daarmee doen. Moeten ze ook niet te veel verwennen natuurlijk. De eerste 12,5 minuten was even zoeken. Ook omdat we de bal elke keer naar Quinten speelde, die dus niet bij ons hoorde. Gelukkig kwamen we beter in de wedstrijd, Simon met een goede voorzet en de kleinste van het veld tikte hem erin. Omar. 0-1. We blijven kansen verprutsen, paar goede kansen om te schieten maar proberen de bal net zoals Barcelona in het netje te lopen.
Opeens 1-1 uit het niets.

Koppen bij elkaar 2e helft begint.
Omar mag mee doen met de tegenstander, Quinten heeft de andere schoen aangereikt gekregen en mag bij ons mee doen. Liam “speedy Gonzales” was ook ingevallen. De laatste wedstrijden wordt hij voorin gebruikt en dat is goed bevallen. Dat was ook gelijk te zien in deze wedstrijd. Hij krijgt de bal, langs de zijkant. Strakke voorzet en wie staat er bij de 2e paal om in te tikken? Je raadt het nooit, Quinten met z’n linkerschoen. Gelukkig hebben ze de goede schoen opgehaald. Hij was er zelf ook blij mee, zelfs bij de Paasberg thuishoorde ze nog zijn “SUIIIIII” viering door de bossen galmen. 1-2. Het leek wel of het de dag van Quinten moest worden, want een paar minuten later maakte hij ook nog de 1-3. Dat ging lekker. Opeens staat Omar oog in oog met onze keeper Jay, normaal gesproken was het een zekerheid geweest. Maar iedereen zag dat hij expres nu de bal in de handen van Jay schoot. Waarop hij nog antwoordde: “Ik ga toch niet bij mijn eigen team scoren 😂”.

De 3e helft begint, de goals van ons kwamen ook wat sneller. Simon die er nog 2x een goal in prikte, zoals Simon dat goed kan. Overal tussen komen en van links naar rechts kappen en in de hoek plaatsen. Ziet er super simpel uit maar is juist moeilijk om uit te voeren. Hun kwamen ook nog een keer door onze verdediging heen, 5-2. De laatste 12,5 minuut werden nog 2x gescoord. Door de gebroeders Omar en Bilal. Door aanmoediging van de zijkant liep Jessey het veld in en gaf een mooie assist aan Omar die hem erin tikte. Dit moest ik van hem in het verslag zette anders werd die boos. Vrijdag komen de trainingspakken en de tassen alleen liggen we nu 2 weken stil.
Even bij komen, voor de ouders dan. En dan weer vlammen.

OVC JO-10 – Paasberg JMO-10 uitslag 2-7 gewonnen!

Bron: Fotografie: Constant Kusters