4 februari Paasberg JMO-10 - DVOV JO-10

8 februari 2023 11:15

4 februari Paasberg JMO 10 - DVOV JO-10

Eindelijk onze 1e thuiswedstrijd van het nieuwe seizoen, de week ervoor een goed resultaat behaald tegen Wodanseck. Nu dan tegen DVOV, hetzelfde doel en inzet verwacht van ons team. Jan “Cruijff” Klaver met de instructies in de kleedkamer, lekker voetballen en hard werken voor elkaar. Nog wat wijze aanwijzingen die Constant ”Leider” Kusters heeft opgezocht op internet, en het veld op. Helaas wou de tegenstander geen 7v7 spelen, zodoende hadden wij 4 wissels.
Dan weet je het al, er moet gewisseld worden om het wisselen. De kinderen kunnen niet lang blijven vernikkelen in de kou.

Afijn, de wedstrijd begint. Goed begin, even zoeken, maar wel gelijk dreiging van onze kant. We waren niet eens met onze sterkste opstelling begonnen, dat zag er goed uit. Maar zoals het altijd gaat in het voetbal, scoor je hem zelf niet….dan prikt de tegenstander hem erin. Dat gebeurde ook, niet 1, niet 2 maar 3x in de 1e 12,5 minuut. Terwijl wij zelf veel kansen kregen. Wat slippertjes achterin, het was dat onze keeper Jay “vliegende keep” Jeronimus ons nog een paar keer redde anders was het anders afgelopen.

Jongens/meiden bij elkaar wat aanwijzingen, wat complimenten en wat reprimandes van de baas. Hup weer het veld in. Enigszins toch aangeslagen, omdat we vorig seizoen nog geen 1x hadden verloren. De wissels erin, waaronder Bilal en Simon “Slangemens”. Allebei kregen goede kansen om de score dichter bij elkaar te krijgen. Maar wij langs de kant zagen het al, dit wordt weer z’n dag dat het net niet wordt. Jessey “bikkelaar” Cornelissen deed er alles voor om de bal op het middenveld te houden, maar lag meer op de grond dan wat anders, 7 tackels gemaakt en ook 7 kuilen in het veld. Dat wordt weer overwerken voor de vrijwilligers. Zelfs het inbrengen van Janissa “De vriendelijke grote reus” Cornelissen had geen effect. Een schot die net naast ging, en ondertussen lag de bal bij ons er ook alweer 2x in. 5-0! Annie “schoffelaar” had het er warm van, rode wangen en met frisse tegenzin had ze het gevoel dat ze alles alleen aan het doen was achterin. Dat was ook wel een beetje zo, want de posities werden niet gehouden.

Dan laatste 12,5 minuten, zouden we nog onze eer kunnen halen om één doelpunt te scoren? De scheidsrechter fluit, aftrap! Jaaaaa, hij ligt erin… oh nee toch niet, Jessey dacht slim te zijn om vanaf de aftrap te schieten en te scoren. Dat is helaas niet toegestaan 😂, wel wat lachende gezichten in het veld gelukkig.
Een paar goede kansen en dan eindelijk de verlossing, Amy “El Bomber” Klaver krijgt de bal aan de zijkant van de goal… de keeper staat te ver naar voren. Ze schiet,op de lat!.. oh nee toch onderkant lat en met veel effect in het goal. Je kan echt zien dat ze de dochter is van onze trainer Jan,die het niet veel anders deed in zijn glorie jaren. Eindelijk wat om te juichen. De restant werd uitgespeeld en gebeurde verder niet veel meer. Positieve dingen gezien, niet op elkaar lopen zeiken en na afloop een lekkere frietje en een snackje. Op naar volgende week. Eindstand 1-5! Volgende week misschien een kleine verrassing met wat nieuwe spullen.. wie weet 💪.

Bron: foto Constant Kusters